DMR átjátszók

2022.05.28

Amikor még nem tudtam teljesen, hogyan működik a DMR rendszer, abban a tudatban voltam, hogy vannak simplex frekvenciák, mondjuk egy PMR csatorna, és azokon lehet beszélni nagy távolságban, és tudunk rajtuk üzenetet küldeni. Lassan kiderült, hogy ez egy kicsit összetetteb. Minden digitális periódus alatt adatcsomagokat küld a rádió az ellenállomásnak, akinek a rádiója ezeket a csomagokat hang formájában a rádió hangszórójából hallja. És vannak DMR átjátszók. Ezeken már nagyobb szerepe van  az adatcsomagoknak. A rádiónak el kell küldenie az ID-t, a hangadatokat, és az egyéb adatokat. Itt az úgynevezett Talkgroupoknak, magyarul beszélőcsoportoknak is nagyobb szerepe van, például a 216-os TG az országos csoport, mely az összes magyar DMR átjátszó 1-es időrésén, Timesloton lehet hallani. A DMR képes arra a funkcióra, hogy például az átjátszó frekvenciája 2 csatornára van osztva, ez a TS1 és TS2. Ahogy mondtam a TS1-en csak a 216-os TG-t lehet beállítani, ellenben a TS2-vel, ahol bármilyen csoportot lehet hallgatni, beszélni velük, pédául a 91-es TG a Worldwide, világhálózat. De ezt a funkciót akkor is használhatjuk, ha például elutazunk valahova, és egy helyi átjátszón felcsatlakozunk az otthoni település átjátszójára, akkor csak azon az átjátszón hallanak minket. Remélem tudtam segíteni kezdőbbeknek ebben a témában, igaz, még én is kezdő vagyok, de a mostani tudásomat szerettem volna megosztani.

Minden jót, 73, DX! HA8MBM, Marci

HA8MBM/2023 All rights reserved ©
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el